Het einde van onze stage nadert.. - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu Het einde van onze stage nadert.. - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu

Het einde van onze stage nadert..

Door: Esra

Blijf op de hoogte en volg Annemieke, Stein, Esra Wieske

18 Januari 2014 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo allemaal, daar zijn we weer!

Nog een gelukkig nieuwjaar! De laatste blog was alweer een hele tijd geleden. We hebben een top vakantie gehad in Moshi en Zanzibar. In totaal zijn we 17 dagen weg geweest. Mt. Meru is beklommen, de Ngorongoro krater is bezocht, we hebben genoten van de witte stranden op Zanzibar en nog veel leuks gedaan in Stone Town. Zaterdag de 4e zijn we met de ferry terug gekomen naar Dar. De dagen erna zijn we vrijwel allemaal ziek geweest. Ondanks dat hebben we die week toch nog wat kunnen doen. Het uiteindelijke concept voor de indeling van de container en erbuiten is afgemaakt. Wanneer WOW een container krijgt kan dit concept worden aangehouden om zo goed en nuttig mogelijk gebruikt te maken van de ruimte. Ook is er geskyped met Anneloes over de swing tag en aan de hand hiervan hebben we een middenweg gekozen voor de kleur waar iedereen tevreden over zou zijn. Verder hebben we alle analyses voor het verslag bijgewerkt, we stonden goed op schema.

Afgelopen week voelden we ons veel beter. We zouden maandag naar de Kariakoo market gaan met Rachel. Het bleek een feestdag te zijn dus hebben we die dag maar weer hard verder gewerkt aan het verslag op Nafasi. De volgende dag was ook een feestdag en hebben we besloten om naar White Sands beach te gaan om foto's te maken van de door Anita Kars ontworpen producten. Helaas was er veel wind en was het bewolkt, maar is het toch gelukt. Donderdag hebben we gefilmd in Tabata, op de weverijen. We hebben een aantal vragen gesteld aan de wevers en vervolgens ook Rachel en Grace gefilmd op Nafasi. Hier zouden we een filmpje van maken voor de school in Eindhoven waar de sponsorloop werd gehouden.

Intussen is er veel gewerkt aan het verslag en moest er nog een bezoek gebracht worden aan de Kariakoo market en het printbedrijf Digitall. Dit is gisteren gebeurd, samen met Grace. Voor de verpakking hadden we eerder al een geschikt soort papier gevonden waarvan over de prijs onderhandeld moest worden. Ook moest er een voorbeeld print van gemaakt worden, maar Digitall was gesloten. Wel stond er buiten iemand die ons kon vertellen dat er geen voorbeeld kon worden geprint op zo'n soort papier. Terug op het kantoor vonden we van het zelfde kleur een dunner papier waarop we de verpakking zelf hebben geprint om te zien of de kleur van de logo goed uitkomt op het bruine papier. Dit lukte en het resultaat zag er prima uit, we konden ermee verder. Volgende week zullen we de bestelling voor de verpakking en swing tags verder afhandelen want deze zijn nu klaar om gedrukt te worden.

Daarmee zal ook alles moeten worden afgerond, want we hebben nog 5 werkdagen te gaan hier. Deze dagen zullen we ons vooral focussen op het verslag en de voorbereidingen voor de presentatie, want we hebben niet heel lang meer te gaan voor we in het vliegtuig terug zitten, de kou in.. Tot zover de update.

Groetjes en veel liefs vanuit (de op dit moment erg bewolkte) Dar!

Annemieke, Esra, Stein en Wieske

Annemieke, Stein, Esra Wieske

Hallo! Wij zijn Annemieke, Esra, Wieske en Stein. Deze winter gaan wij 3 maanden naar Tanzania om het project World of Weaving verder te ontwikkelen. World of Weaving is een bedrijf dat handgeweefde producten verkoopt. Deze producten worden geweefd door de vrouwen uit Ifakara die op deze manier hun familie kunnen onderhouden en een duurzaam inkomen verdienen. Wij gaan het verfproces van het katoen aanpakken, een marktonderzoek doen, een producent van organisch katoen zoeken en de marketing verder ontwikkelen. Op deze manier kunnen wij bijdragen aan het het duurzaam sociale project World of Weaving.

Actief sinds 02 Okt. 2013