Het harde werk wordt beloond.... met vakantie! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu Het harde werk wordt beloond.... met vakantie! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu

Het harde werk wordt beloond.... met vakantie!

Door: Esra

Blijf op de hoogte en volg Annemieke, Stein, Esra Wieske

15 December 2013 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo allemaal!

Waar waren we gebleven.. we hadden nog een week werken afgesloten na zaterdag geholpen te hebben tijdens de fair op Nafasi Art Space. We hebben uiteraard weer een mooie stand opgebouwd.

Na het weekend zouden we naar Ifakara gaan. Die maandag zijn we vroeg in de ochtend vertrokken en zijn na 8 uur reizen met de bus aangekomen in Ifakara. We zijn een paar keer langs het weverij van Ifakara Women Weavers Association (IWWA) geweest. Hebben wat rondgekeken, producten gekocht en mochten zelf ook weven:) IWWA is waar het project World of Weaving begon. We wilden kijken hoe het er aan toe ging, want de samenwerking met World of Weaving is al een tijdje niet zo best. WOW laat hierdoor de producten momenteel weven bij 2 andere weverijen in Dar es Salaam.

We zagen dat de producten er goed uitzagen en de finishing was erg netjes gedaan, beter dan hoe de producten er op het kantoor van WOW uitzagen. Ook werkten de wevers er hard. Het zag er over het algemeen goed uit, en hebben dan ook wat aanbevelingen opgesteld. Het zou een goed idee zijn als WOW haar producten weer laat weven op IWWA zodat er genoeg producten worden gemaakt voor de fairs in het nieuwe jaar en de aankomende webshop.

Na 3 nachtjes in Ifakara te hebben doorgebracht hebben we op de terugweg een safari gedaan. Eerst een dag bij de Uzdungwa mountains om vervolgens 2 dagen door te brengen in Mikumi National Park! Na veel wilde dieren te hebben gezien en van diverse landschappen te hebben genoten zijn we zondag teruggebracht naar onze nieuwe appartement in Dar.

De afgelopen week zijn we weer hard bezig geweest. De verpakking en labeling zijn zo goed als af. Er wordt nog gewerkt aan de swing tag waarvan de opbouw en tekst al klaar is, maar er zijn nog wat meningsverschillen over de kleur. We hopen snel de knoop door te hakken en een definitieve keuze te maken zodat we door kunnen naar het drukken.

Verder wilden we accessoires ontwerpen van het rest materiaal van de stoffen zodat die nuttig worden gebruikt. Het idee was om sleutelhangers te maken die bij verkoop aan de klanten kunnen worden meegegeven. De logo van WOW zal er ook op komen zodat deze tevens zullen dienen als promotie. Er zijn wat prototypes gemaakt en daar hebben we een keuze uit gemaakt. Nu nog de naaisters leren hoe ze deze moeten maken.

Onlangs hebben we ook de opdracht gekregen om een container op Nafasi Art Space, welke het nieuwe kantoor wordt van WOW, in te delen. Er moeten o.a. 3 weefgetouwen komen, bureaus en ruimte voor de naaisters. Er is ook wat ruimte buiten de container dus moet er gekeken worden hoe deze zo handig mogelijk ingedeeld kunnen worden.

Dit was de laatste blog van dit jaar want a.s. donderdag gaan we al op vakantie! We zullen eerst een week in Moshi zijn en vervolgens een week genieten op Zanzibar:)

Veel liefs en tot volgend jaar!

• 16 December 2013 - 09:10

Lenie Van Aert:

Beste Meiden en Wieske.
    Julie zijn goed bezig! Leuk jullie verslag te lezen.
    Fijne vakantie en gezellige feestdagen gewenst!
    Tot in 2014. Lenie en familie

• 21 December 2013 - 14:59

Lia Van Oorschot:

Hoi Wieske (en de rest ) van Harte GEFELICITEERD Wieske met je verjaardag,
    Geniet van de dag en het mooie weer (dat is hier ver te zoeken).
    Leuk jullie reis verslag, Fijne Kerstdagen en de beste wensen voor 2014.
    Groetjes en een dikke kus voor je verjaardag van ons allemaal.
    Groetjes Twan & Lia,Teun & Michelle, Fieke & Wesley en een pootje van Huub.

Annemieke, Stein, Esra Wieske

Hallo! Wij zijn Annemieke, Esra, Wieske en Stein. Deze winter gaan wij 3 maanden naar Tanzania om het project World of Weaving verder te ontwikkelen. World of Weaving is een bedrijf dat handgeweefde producten verkoopt. Deze producten worden geweefd door de vrouwen uit Ifakara die op deze manier hun familie kunnen onderhouden en een duurzaam inkomen verdienen. Wij gaan het verfproces van het katoen aanpakken, een marktonderzoek doen, een producent van organisch katoen zoeken en de marketing verder ontwikkelen. Op deze manier kunnen wij bijdragen aan het het duurzaam sociale project World of Weaving.

Actief sinds 02 Okt. 2013