De laatste blog.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu De laatste blog.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu

De laatste blog..

Door: Esra

Blijf op de hoogte en volg Annemieke, Stein, Esra Wieske

21 Februari 2014 | Nederland, Delft

Hi all!
Daar zijn we weer!

Zoals jullie waarschijnlijk al weten zijn we terug in Nederland. We hebben het project afgerond en zijn alweer bezig met de volgende vakken. Hierbij nog even kort wat er de laatste 2 weken van het project is gebeurd.

Maandag 20 januari waren Rachel en Grace naar Kariakoo geweest voor het papier voor de verpakking. Er was een probleem, ze konden het papier alleen leveren in pakketten waar verschillende kleuren in zaten en 750 vellen zouden ze niet gaan sorteren voor ons. Hierdoor zal ook het papier gekocht moeten worden in Nederland door Anneloes zoals de stickers en door haar gebracht worden. Inmiddels is ze al in Tanzania.

Intussen hadden wij hard gewerkt aan onze verslag, de laatste dagen maakte de stroom in het appartement dat wel erg lastig. Hierdoor zijn we die dinsdag en woensdag maar gaan werken op Nafasi Art Space. We hebben in die week het verslag afgerond en de presentatie gemaakt. Diezelfde week was Grace naar Ifakara, ze zou vrijdag terugkomen met de weefgetouwen die we met het sponsorgeld zouden kopen voor WOW. Ook zullen we de naai- en overlock machine betalen.

Op zondagavond de 26e zijn we samen met Rachel en Grace uit eten geweest. De volgende dag was het tijd voor afscheid. Eerst hebben we met Rachel het verslag, alle nodige documenten en foto's uitgewisseld. Vervolgens hebben we een evaluatiegesprek gehouden en toen kwam het moment dat nooit leek te komen en zo ongelofelijk voelde, het moment van afscheid.. We hebben de rest van Nafasi Art Space ook gedag gezegd en onze weg naar huis genomen. Na een laatste dag genieten zijn we dinsdag nacht uit het appartement vertrokken. Na een lange reis zijn we woensdag avond aangekomen. Vrijdag waren de presentaties. Onwijs leuk om te zien hoe het was gegaan met de andere projecten.

We hebben allemaal erg veel geleerd, veel ervaring opgedaan en een ontzettend leuke tijd gehad:)

Dit was dus de laatste blog. We hopen dat het allemaal interessant was om te lezen en willen de volgers bedanken.

Veel liefs,

Annemieke, Esra, Stein en Wieske

Annemieke, Stein, Esra Wieske

Hallo! Wij zijn Annemieke, Esra, Wieske en Stein. Deze winter gaan wij 3 maanden naar Tanzania om het project World of Weaving verder te ontwikkelen. World of Weaving is een bedrijf dat handgeweefde producten verkoopt. Deze producten worden geweefd door de vrouwen uit Ifakara die op deze manier hun familie kunnen onderhouden en een duurzaam inkomen verdienen. Wij gaan het verfproces van het katoen aanpakken, een marktonderzoek doen, een producent van organisch katoen zoeken en de marketing verder ontwikkelen. Op deze manier kunnen wij bijdragen aan het het duurzaam sociale project World of Weaving.

Actief sinds 02 Okt. 2013