Onze eerste dagen in Dar es Salaam! - Reisverslag uit Msasani, Tanzania van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Dar es Salaam! - Reisverslag uit Msasani, Tanzania van Annemieke, Stein, Esra Wieske - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Dar es Salaam!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke, Stein, Esra Wieske

14 November 2013 | Tanzania, Msasani

Daar zitten we dan eindelijk in Tanzania, het land van warm weer, aardige mensen en veel eten!

Na een drukke periode met tentamens en een aantal deadlines zijn we maandag vroeg in de ochtend aangekomen in Dar es Salaam en met de taxi gebracht naar de hostel. Na een paar uur 'slapen' maakten we ons klaar om opgehaald te worden door Grace, de manager van World of Weaving. We hebben een paar leuke winkeltjes bezocht en zijn vervolgens naar Nafasi Art Centre gebracht. Daar hebben we een kijkje genomen in het kantoor van World of Weaving waar Grace meestal werkt en zijn we verder rondgeleid in de centre.

De volgende dag zijn we weer opgehaald door Grace om naar Tabata te gaan. Hier zit de weverij waar ook het verven van katoen wordt uitgevoerd. We hebben gezien hoe dat gaat en kregen hierdoor meer duidelijkheid over het gehele verfproces en de problemen.

Gisteren hebben we onze planning bekeken en aangepast. We kunnen nog weinig doen tot één van onze opdrachtgevers, Rachel, weer in Dar es Salaam is. We hopen haar maandag te zien en zullen van alles bespreken zodat we er helemaal klaar voor zijn om echt van start te gaan.

Groetjes,

Annemieke, Esra, Stein en Wieske

Annemieke, Stein, Esra Wieske

Hallo! Wij zijn Annemieke, Esra, Wieske en Stein. Deze winter gaan wij 3 maanden naar Tanzania om het project World of Weaving verder te ontwikkelen. World of Weaving is een bedrijf dat handgeweefde producten verkoopt. Deze producten worden geweefd door de vrouwen uit Ifakara die op deze manier hun familie kunnen onderhouden en een duurzaam inkomen verdienen. Wij gaan het verfproces van het katoen aanpakken, een marktonderzoek doen, een producent van organisch katoen zoeken en de marketing verder ontwikkelen. Op deze manier kunnen wij bijdragen aan het het duurzaam sociale project World of Weaving.

Actief sinds 02 Okt. 2013